sobota, 1 marca 2014

Warm-up / speaking activity, czyli szybka rozgrzewka przed zajęciami

Na kartkach A5 wypisałam proste wyrazy z kategorii przedmiot/ zwierzę/ owoc. Przymocowałam je spinaczami do sztywnych kolorowych kartek, aby nie było widać, co jest napisane na odwrocie, a także, żeby użyć kolorowy papier powtórnie, już z nowymi słówkami (myślę też, że tak przygotowane karty wyglądają bardziej zachęcająco, niż gdyby miały być czarno-białe). Zasady zabawy: uczeń siada na krześle naprzeciwko reszty klasy, losuje kartę i trzyma ją w taki sposób, że wszyscy poza nim/nią widzą wyraz z karty. Uczniowie po kolei opisują widoczne słowo jednym PRAWDZIWYM zdaniem, ale w taki sposób, aby osoba siedząca na krześle NIE odgadła wyrazu. Np. do umbrella: 'It can be blue / It's long / I don't need it today', etc. Jak widać na zdjęciu wybrałam proste wyrazy więc będzie można zagrać z grupami na kilku poziomach. Uczeń, który zgadnie swój wyraz zdobywa punkt. 

I prepared vocabulary items from the following categories: object/ animal/ fruit or vegetable. I used paper clips since I want to reuse the coloured paper with other words. Rules: one student sits across from the rest of the group and takes one card in a way that he/she can't see what's written there whereas the class can. Students are to say one TRUE sentence about the word from the card given, however their sentence shouldn't be too obvious, for e.g. umbrella: 'It can be blue / It's long / I don't need it today', etc. Since the vocabulary items I chose are easy, the cards can be used with  the classes of different levels. A student who guesses the word gets a point. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz