sobota, 25 października 2014

Simple this is/ these are activity

Bardzo krótki post z racji mojego przygotowania do Halloween w tym tygodniu. 

Na lekcji zauważyłam, że moje pierwszaki nadal mają problem z użyciem this is/ these are. W czasie przerwy wymyśliłam krótką rymowankę/ rap, wydrukowałam obrazki i jakoś udało się przebrnąć przez to zagadnienie.

Wprowadziłam/ powtórzyłam słownictwo a cat, a dog, hippos, frogs, animals, a następnie nauczyłam dzieci rapu (ważne: z ruchem! kot - dwa palce przy głowie jako sterczące uszy; pies - ręce układamy tak, jak łapki psa kiedy prosi; hipopotam - pokazujemy duże koło dookoła ciała; żaba - kucamy jak żabki). Każde dziecko samodzielnie potrafiło powtórzyć rymowankę.

This is a cat.
This is a dog.
These are hippos.
These are frogs.

Animals here,
animals there.
Animals are everywhere!

One cat,
Three dogs,
Five hippos,
Seven frogs.

Animals here,
animals there.
Animals are everywhere!





Następnie ustawiłam dwa krzesełka, na jednym była kartka this is, a na drugim these are. Zadaniem dzieci było usiąść jak najszybciej na odpowiednim krześle po wypowiedzianym przeze mnie słowie, np. FROG, a następnie FROGS, itd.

2 komentarze: